- Editorial:
- VARIAS
- Any d'edició:
- 2022
- Matèria
- Emocions i sentiments
- ISBN:
- 978-84-267-3425-9
- Pàgines:
- 42
- Enquadernació:
- Cartoné
- Col·lecció:
- NEURICUENTOS
LA PETRA I LES LLETRES
TRASTORNS DE LECTURA I ESCRIPTURA
Olivares, Ana Isabel / López Pastor, Jesús
La Petra és una nena a qui li costa llegir, però hi ha moltes altres coses que sap fer de meravella. Junts podreu descobrir els vostres punts forts! La dislèxia és un trastorn del neurodesenvolupament d?origen neurobiològic que afecta principalment el procés de descodificació grafema-fonema. La dislèxia, però, va més enllà, ja que condiciona l?adquisició de l?aprenentatge de l?infant i sovint causa danys emocionals i dificultats en la relació amb iguals i/o adults. Aquest conte té dos objectius principals. D?una banda, poder explicar en primera persona els sentiments i les dificultats que poden sorgir a un infant amb dislèxia. De l?altra, sensibilitzar tant els nens com els adults sobre les dificultats d?aprenentatge, en concret sobre el trastorn específific de l?aprenentatge amb dificultat en la lectura / en l?expressió escrita (dislèxia). Aquest conte proporciona un llenguatge clar, senzill i divertit i conté elements que ajuden a entendre la difícil situació per la qual passen els protagonistes. A més,permet treure a la llum part de l'univers interior del petit/a lector/a: L'autora d'aquest conte és Ana Isabel Olivares, psicopedagoga, pedagoga terapèutica, mestra d?audició i llenguatge, logopeda i neuroeducadora. Ha estat directora del centre d?intervenció educativa i del llenguatge Alto y Claro, a Madrid. Té 20 anys de trajectòria professional com a docent i orientadora escolar, sempre dedicada a l?atenció a la diversitat. Actualment exerceix la docència a la Universitat Complutense de Madrid com a professora associada. A més, és docent en diversos màsters, cursos d?experts, cursos de formació al professorat i titulacions universitàries a escala nacional i internacional. És membre de la Federació Espanyola de Dislèxia (FEDIS) i presidenta de l?Associació Despega Dislexia Madrid. Preguntes que fomenten la reflexió i el desenvolupament de la intel·ligència emocional Element de transició a buscar per les pàgines del conte Jocs per als petits lectors Recomanacions per adults Neurisobre al final del conte Dos tríptics que aporten més creativitat i riquesa a la història
La Petra és una nena a qui li costa llegir, però hi ha moltes altres coses que sap fer de meravella. Junts podreu descobrir els vostres punts forts! La dislèxia és un trastorn del neurodesenvolupament d?origen neurobiològic que afecta principalment el procés de descodificació grafema-fonema. La dislèxia, però, va més enllà, ja que condiciona l?adquisició de l?aprenentatge de l?infant i sovint causa danys emocionals i dificultats en la relació amb iguals i/o adults. Aquest conte té dos objectius principals. D?una banda, poder explicar en primera persona els sentiments i les dificultats que poden sorgir a un infant amb dislèxia. De l?altra, sensibilitzar tant els nens com els adults sobre les dificultats d?aprenentatge, en concret sobre el trastorn específific de l?aprenentatge amb dificultat en la lectura / en l?expressió escrita (dislèxia). Aquest conte proporciona un llenguatge clar, senzill i divertit i conté elements que ajuden a entendre la difícil situació per la qual passen els protagonistes. A més,permet treure a la llum part de l'univers interior del petit/a lector/a: L'autora d'aquest conte és Ana Isabel Olivares, psicopedagoga, pedagoga terapèutica, mestra d?audició i llenguatge, logopeda i neuroeducadora. Ha estat directora del centre d?intervenció educativa i del llenguatge Alto y Claro, a Madrid. Té 20 anys de trajectòria professional com a docent i orientadora escolar, sempre dedicada a l?atenció a la diversitat. Actualment exerceix la docència a la Universitat Complutense de Madrid com a professora associada. A més, és docent en diversos màsters, cursos d?experts, cursos de formació al professorat i titulacions universitàries a escala nacional i internacional. És membre de la Federació Espanyola de Dislèxia (FEDIS) i presidenta de l?Associació Despega Dislexia Madrid. Preguntes que fomenten la reflexió i el desenvolupament de la intel·ligència emocional Element de transició a buscar per les pàgines del conte Jocs per als petits lectors Recomanacions per adults Neurisobre al final del conte Dos tríptics que aporten més creativitat i riquesa a la història